Hogyan indíthatok kampányt?

Találd ki és tervezd meg!

Hiszünk abban, hogy az ország tele van jó ötletekkel, amik megvalósításra várnak. Ha az ötleted már megvan, most a platformot is megtaláltad! A tervezésbe mi is besegítünk, de a munka oroszlán részét - az üzleti modell és az erős alapok megteremtését - neked kell elvégezned!

Indíts kampányt és gyűjts pénzt!

Ha a terved készen áll, gyere a Brancsra, indítsd el díjmentesen közösségi kampányod, és teszteld ötleted piacképességét! Kampányod 21-60 napja alatt kell majd meggyőznöd oldalad látogatóit, hogy elővásárlásukkal támogassák az általad kitűzött célösszeg elérését. Sikerdíjat - melynek összege 9,9% - nekünk csak akkor kell fizetned, ha a kampányod sikerrel zárul.

Valósítsd meg és szolgáld ki vevőidet!

Sikeres kampányzárás után megkapod a vásárlásokból befolyt összeget, és belekezdhetsz a megvalósításba! Jövőbeni sikereid kulcsa, hogy vevőid elégedettek lesznek-e az általad nyújtott termékkel vagy szolgáltatással, ezért támogasd, tanítsd, tájékoztasd őket a kampányod lezárulta után is, és nyújts olyan szolgáltatást, mellyel maximálisan elégedettek lehetnek!

Kezdd a következőt!

A versenyképesség kulcsa a piacon a folyamatos megújulás, fejlődés és fejlesztés, így kampányod lezárulta után se ülj karba tett kézzel - kezdj el gondolkodni a következő Brancs projekteden!

Kampányt indítok!

Mit várj a Brancstól a kampányod során?

  • Platformot a megjelenéshez
  • Lehetőséget tőkegyűjtésre vásárlóidtól
  • Kockázatmentes célpiaci tesztelést
  • Elektronikus értékesítési felületet
  • Kommunikációt, sajtómegjelenést
  • Vállalkozói fórumot, közösséget
  • Lehetőséget szakmai, személyes fejlődésre

Mit ne várj a Brancstól a kampányod során?

  • Tőkét, hitelt, befektetést
  • Sikerességi garanciát
  • Egyéni céljaid finanszírozását
  • Pénzügyi és jogi tanácsadást
  • Szabadalmat vagy használatiminta-oltalmat
  • Vállalkozói hátteret, jogi kereteket
  • Védelmet vásárlásaid nem teljesítése esetén
Kampányt indítok!

Gyakran ismételt kérdések

1. Mi az a kampány, ki a kampánygazda?

A Brancsnál kampánynak hívjuk az egyes vállalkozási ötletekre, vállalkozásfejlesztési elképzelésekre, non-profit kezdeményezésekre vonatkozó tőkegyűjtési időszakot. Kampánygazdának pedig azt, aki a kampány ötletet megálmodja, életre hívója, másképpen a vállalkozó.

2. Vállalkozóként tudok csak kampányt indítani, vagy magánszemélyként is megtehetem?

Mindkét formában indíthatsz kampányt, hogy összegyűjtsd az ötletedhez szükséges pénzösszeget. Arra azonban figyelned kell, hogy miután megkaptad az összeget, vevőidnek számlát kell kiállítanod. Ezért, ha már látod, hogy sikeres lesz a kampányod és nem vagy számlaképes, akkor mindenképpen szükséges valamilyen vállalkozói státusz regisztrálása, kialakítása, mely a gyűjtött tőkeösszeg számodra történő kifizetéséhez már nélkülözhetetlen lesz.

3. Miért jó nekem, vállalkozónak a Brancsra feltölteni az ötletemet és kampányt indítani?

  • A tőke mellett vevőket is gyűjthetsz, hosszabb távú piaci növekedést érhetsz el.
  • Kockázatmentesen kipróbálhatsz új ötleteket, tesztelheted azok piacképességét.
  • Ez nem kölcsön, nem kell visszafizetned. Nincs kamat.
  • Marketingkampányaink segítségével ismertséget szerezhetsz.
  • A legjobb kampányok komoly média figyelemre tehetnek szert; a legnagyobb hazai portálokon tudunk megjelenéseket biztosítani.
  • Kampánymenedzsereink szakmai támogatást nyújtanak neked, ha valahol elakadsz.

4. Ki a kampánymenedzser és mit csinál?

Kampánymenedzsernek hívjuk azt a Brancsos kollégát, aki az ötleteket, futó és befejezett kampányokat kezeli, koordinálja. Minden kampányhoz tartozik egy dedikált kampánymenedzser, aki segíti a kampánygazdákat az indulástól a teljes folyamaton át, kérdés esetén igyekszik válaszolni azokra. Azonban azt fontos tudni, hogy a kampánymenedzserek nem kampánygazdák, nem feladatuk a kampány kidolgozása, jogi, pénzügyi, vállalkozói tanácsadás. Ezek a feladatok a kampánygazdákhoz tartoznak, mivel ők ismerik az ötletüket leginkább.

5. Mennyi ideig tart egy kampány, mennyi idő alatt kell összegyűjtenem a szükséges összeget?

A kampány hossza 21-40 nap, automatikusan 40 nap kerül beállításra egy kampány elindításakor. Amennyiben szeretnéd, hogy rövidebb legyen a kampányod, lépj kapcsolatba a kampánymenedzsereddel, vagy írj nekünk a kampany@brancskozosseg.hu címre.

6. Mit látnak a felhasználók a kampányomból? Mi történik a vevői oldalon?

A vevőid a listaoldalon böngészve, vagy valamilyen módon a kampányod oldalára terelve találkoznak a kampányod adatlapjával. Itt el tudnak olvasni minden információt a kampányoddal, a termékeddel kapcsolatban, láthatják képeidet.

Amikor úgy döntenek, hogy szeretnék a vásárlásukkal támogatni a kampányodat, akkor a termékkártyákon vásárlást kezdeményeznek a kiválasztott termékből/szolgáltatásból. Első lépésként egy többcélú utalványt vásárolnak a Brancstól a termékeddel megegyező összegben (szállítási költséggel együtt). Ez arra szolgál, hogy ha a gyűjtésed sikeres lesz, akkor az utalványt beváltjuk nálad a vevő által kiválasztott termékre és kiutaljuk az összeget. A vevőd a kampányod fejleményeiről e-mailben kap tájékoztatást, illetve, nyomon követheti a gyűjtés állását a honlapon is.

Amennyiben a gyűjtésed mégsem lesz sikeres, a vevő dönthet a Brancs utalványának felhasználásról. Visszakérheti a pénzét, vagy fel is használhatja egy másik kampányban. Így őt semmilyen kár nem éri, ha esetleg nem jön össze az általad kitűzött célösszeg.

7. Mi a minimum és a maximum célösszeg, amit megadhatok?

A minimum összeg 1.000.000 Ft, a maximum összeg pedig 500.000.000 Ft lehet a célösszegnél.

8. Van lehetőségem folyó kampányt módosítani?

Igen, van lehetőséged rá. Ezt úgy teheted meg, hogy a kampány szerkesztő felületén módosítasz és újra beküldöd azt jóváhagyásra. Nem minden elemét módosíthatod a kampányodnak, a kérésed a kampánymenedzsered fogja elbírálni és jóváhagyni. Jóváhagyást követően frissül az adatlapod és természetesen mindenről e-mailben is kapsz tájékoztatás.

9. Van lehetőség a kampány hosszabbítására?

Amennyiben a tőkegyűjtési idő (jellemzően 40 nap) alatt sikerül a kampány célösszegének legalább a 70%-át összegyűjteni, akkor a kampány automatikusan 60 napra meghosszabbodik. Így biztosítunk lehetőséget, hogy sikerüljön elérni a 100%-ot. Amennyiben azonban a kampány nem éri el a tőkegyűjtési idő alatt a 70%-ot, akkor sajnos nincs lehetőség a hosszabbításra. Pl. a kampányod hossza 40 nap és azalatt sikerül 80%-ot összegyűjtened, akkor további 20 nappal meghosszabbítjuk a kampányt a fennmaradó összeg összegyűjtése érdekében.

10. Mi történik, ha több pénz gyűlik össze, mint a célösszeg?

Ennek te és mi is nagyon fogunk örülni. Ez azt jelenti számodra, hogy a tervezettnél nagyobb ugrást tudsz majd megvalósítani. Arra továbbra is nagyon kell figyelned, hogy a vevőidet ki kell szolgálnod. Tehát a befolyt összeget érdemes elsősorban erre fordítani.

11. Milyen célra használhatom fel a megszerzett tőkét?

A tőke felhasználásáról szabadon dönthetsz, de gondolnod kell arra, hogy vevőidnek terméket, szolgáltatást kell nyújtanod, ők ezért fizettek, azt finanszírozták elő.

12. Milyen kötelezettségeim vannak a vevőim felé?

A vásárlóid felé akkor keletkeznek kötelezettségeid, amikor sikeressé válik a gyűjtésed és te is vállalod a terméked/szolgáltatásod teljesítését feléjük. Ekkor a vevők által megvásárolt és a kampányodhoz kötött Brancs utalványt beváltjuk a termékedre és létrejön a vevő és közted a szerződéses jogviszony az Általános Szerződési Feltételeknek megfelelően. Innentől kezdve a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, A fogyasztók és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól az irányadó, annak megfelelően kell a vevőid felé teljesítened.

13. Mi történik akkor, ha nem gyűlik össze a kitűzött kampánycél?

Amennyiben 40 nap alatt nem sikerül összegyűjteni a célösszeg 70%-át, akkor a kampány tőkegyűjtése sikertelen lesz, nem tudjuk kiutalni az összeget neked, mivel az a vevőknek jár vissza.

14. Mik a költségei a Brancs használatának?

Fizetned előre semmit nem kell. A Brancs csapatának díja a sikeresen zárult kampányodra összegyűlt összeg 9,9%-a (az összeg már ÁFÁ-t is tartalmaz), kvázi sikerdíj (sikertelen kampány esetében tehát semmit nem kell fizetned). Ezt az összeget automatikusan levonjuk a bejött összegből, így a rendszer neked 90,1%-ot fog utalni három részletben (90%, 5%, 5%):

  • 90% amint lezárult a kampány és nyilatkozol róla, hogy kéred az összeget és vállalod, hogy vevőidnek az adott terméket, szolgáltatást elkészíted, kiszállítod.
  • 5% amint az első kiszállítás megtörtént.
  • Maradék 5% az utolsó kiszállítás után.


A Brancs jutalék az alábbiakat fedezi: Bankköltség, üzletszerzés, marketing, honlap fejlesztés, munkaóra.

15. Vannak rejtett költségek?

Semmiféle rejtett költség nincsen számodra. Azonban, ha például szeretnél profi fotóssal képeket csinálni, hogy a lehető legjobban nézzen ki az adatlapod, annak költségei téged terhelnek.

16. Milyen költségeim vannak felétek, ha mégse sikerül összegyűjteni a pénzt?

Ha nem jön össze a kitűzött célösszeg, akkor a Brancs felé neked továbbra sincs kifizetendő költséged.

17. A marketing támogatás csak külön fizetendő, költségtérítés ellenében vehető igénybe?

Nem, a 9,9%-os jutalék fejében a Brancs megelőlegezi neked a sikert, a marketingköltségeket. Ha nem lesz sikeres a projekt, akkor sem kell kifizetned utólagosan a marketing, vagy egyéb más költségeket. Amennyiben további marketing támogatás, promóciót, egyéb szolgáltatást szeretnél a kampányodnak, egyedi igényeket szívesen meghallgatunk, lehetőségeinkhez mérten teljesítünk, vagy ajánlunk szakembert, de az már nem díjmentes. Keresd a kampányfelelősöd, ha ilyesmiben gondolkozol, vagy írj nekünk a kampany@brancskozosseg.hu e-mail címre.

18. Nekem kell kiszállítanom a termékeket?

A csomagjaid kiszállításánál te állíthatod be, hogy milyen kiszállítási módok közül választhat a vásárló és neked kell gondoskodnod a kiszállításról, akár saját magad, akár alvállalkozó vagy partner, futárcég segítségével (GLS, DPD, MPL, DHL).

19. Személyes átvételt is beállíthatok szállítási módnak?

Természetesen beállíthatsz személyes átvételt is, de készülj fel arra, hogy ezt jóval kevesebb vásárló fogja választani. Érdemes több szállítási módot lehetővé tenni a vevőid irányába.

20. Mi történik, ha a termékem/szolgáltatásom nem kiszállítható?

Ilyen esetben van lehetőséged beállítani, hogy nincs kiszállítás, de egyértelműnek kell lennie, hogy milyen módon jut el a fogyasztóhoz a megvásárolt termék vagy szolgáltatás (pl. e-mailben). A felületen van lehetőség kiválasztani a Virtuális termék szállítási opciót is.

21. Muszáj megadnom egy árat előre, hogy mennyibe fog kerülni a szállítás?

Igen, muszáj megadnod a szállítás díját, hiszen vásárlóid egy összegben fogják a csomagod árát és a szállítási díjat kifizetni. Ezzel szeretnénk elkerülni, hogy későbbiekben félreértések adódjanak.

22. Honnan tudom, hogy kiknek kell kiszállítanom a termékeimet? Hogyan kapom meg a vevőim adatait?

A kampány ideje alatt folyamatosan követheted a megrendeléseket a kampányszerkesztő felület, Rendeléseim menüpontján keresztül. Ezen a felületen a kampányidőszak alatt láthatod, hogy összesen hány megrendelés érkezett a kampányodhoz és milyen összértékben. Ezen felül listaszerűen megjelenik az összes beérkező rendelés, annak összegével, a megrendelt termékek nevével, darabszámával, a rendelés időpontjával és a vállalt kézbesítési határidővel együtt.

Sikeres gyűjtés esetén a megrendelés részletei is elérhetővé válnak a platform kampány adati között, többek között a vásárlók személyes és kapcsolattartási adatai, szállítási címei, melyről a hozzájárulást megadták, így jogilag rendezett az adatátadás. Az adatokat továbbá le is töltheted excel formátumban, de innentől neked kell vigyáznod, te felelsz az adatok biztonságáért, megfelelő védelméért, és felhasználásáért.

23. Hogyan tájékoztathatom a vásárlókat a rendelésük feladásáról?

Sikeres fizetés után a Rendeléseim menüpontba bekerült megrendelés alapértelmezetten Megrendelve státuszt fog kapni. Amint elkészültél a termékkel és feladtad azt szállításra (például egy futárszolgálaton keresztül), úgy ezt jelezheted a megrendelés státuszának átállításával, amelyet így a vásárló is követni tud a vásárlások menüponton keresztül.

24. Kell számlát kiállítanom?

Igen. Ezért is szükséges, hogy mielőtt kiutaljuk neked a pénzt, számlaképes legyél. Alapszabályként, amikor hozzád pénz érkezik, akkor számlát kell kiállítanod a vevőid felé. Azon vevők esetében, akiknél még nem történt meg a teljesítés, ott előlegszámlát, akiknél megtörténik a teljesítés, ott végszámlát. A számviteli törvény szerint a számlakiállítással nem lehet várni, ha pénzeszköz érkezik hozzád, akkor ki kell állítanod a számlát - azaz nem lehet például két hetet várni a számlázással, mondván „úgyis viszem majd a terméket”.

A pénzeszköz tőlünk fog érkezni, mivel a vevők nálunk többcélú utalványokat vásárolnak. Amikor a kampány gyűjtése sikeres lesz, mi akkor váltjuk be a vállalkozóknál az utalványokat termékre, szolgáltatásra, ezért a termék/szolgáltatás ellenértékét mi utaljuk a kampánygazda felé. Az utalást a korábban leírtak szerint három részletben tesszük meg (90-5-5% arányokban).

Fontos: a kampánygazdák felé nem a teljes vevői ellenérték érkezik, hanem a jutalékkal csökkentett rész, (ahogy korábban írtuk, ezt a kiutalási összegből levonjuk), viszont a kampánygazdának a teljes vevői értéket kell számlázni a vevők irányába.

Felmerülhet a kérdés, hogy ha a jutalékkal csökkentett összeg érkezik be hozzád, akkor hogyan tudsz egy magasabb összegről, a termék áráról számlát kiállítani? Ez így működőképes, mégpedig úgy, hogy a jutalékról mi számlát állítunk ki az irányotokba. Az ilyen módú elszámolásról pedig minden esetben kiállítunk egy kompenzációs nyilatkozatot, mely részletezi az egymással szemben álló követeléseket, annak bizonylati hátterét és a pénzügyi teljesítést – ez a dokumentum fogja megkönnyíteni a könyvelőtök munkáját és teszi lehetővé fentiek szerinti számlázást.

Mindenképpen egyeztess a könyvelőddel, hogy ez a folyamat is olajozottan működjön.

25. Mennyire biztonságos feltöltenem a projektemet, adataimat a Brancsra?

  • Adataid biztonságban lesznek, azokat tovább nem adjuk, a vonatkozó Adatkezelési Szabályzat szerint védjük és őrizzük.
  • Sikeres tőkegyűjtés esetén jogszabályi kötelezettségeinknek eleget téve 5 évig meg kell őriznünk az adataidat.
  • Az adataidat Európai Unión belüli szervereken tároljuk, amelyeket a világ legnagyobb felhő szolgáltatójától az AWS-től bérlünk, így biztosítjuk, hogy azok teljesen biztonságban legyenek.

Non-profit kampányok specialitásai

1. Mit tekint a Brancs non-profit kampánynak?

Non-profit kampánynak tekintjük azokat a kampányokat, amelyek valamilyen társadalmilag hasznos, jótékony célt szolgálnak és a gyűjtött pénz felhasználása nem profitszerzésre irányul.

2. Ki indíthat non-profit kampányt?

Non-profit kampánygazda olyan partner lehet, aki mögött igazolt, már legalább 1 éve létező szervezeti háttér áll. pl. egyesület, alapítvány, kht., stb. és a tevékenysége már önmagában determilnálja azt, hogy nem profitszerzés a cél.

3. Ki dönti el, hogy egy kampány non-profit, vagy sem? Mit tehetsz, ha úgy ítéled meg, hogy rossz típusba (for-profit, non-profit) került besorolásra a kampányod?

Jelezd az adatlapon, hogy milyen típusba szánod a kampányodat, jelezd a kampánymenedzserednek a kapcsolatfelvételek során vagy írj nekünk a kampany@brancskozosseg.hu címre! Mi fogjuk eldönteni és jelölni, hogy melyek a non-profit kampányok.

4. Mi a non-profit kampányban a termék?

Non-profit kampányban a termék olyan ajánlat, amely valamiféle társadalmilag hasznos, jótékony dolgot fogalmaz meg, esetleg a szervezet által a támogatásért cserébe adott jutalom, köszönetnyilvánítás. Pl. termék: 10.000 Ft-os csomag, amely megvételével támogatod, hogy 3 hátrányos helyzetű kisgyermek napi étkezése biztosított legyen.

5. Van-e célösszeg a non-profit kampányok esetében?

Non-profit kampányok esetében is van célösszeg. Erre azért van szükség, hogy a támogatók is lássák, hogy mire is gyűjt a szervezet, miért fontos a kampány.

6. Mi történik, ha nem jön össze a kampány ideje alatt a célösszeg?

Non-profit kampányok esetében a Brancs jutaléka 4,5%, ebben az esetben csak a platform üzemeltetés költségét kérjük el a kampánygazdától. A jutalékunkkal csökkentett összeget egy részletben utaljuk el a kampánygazdának a kampány lezárását követő 15 napon belül.

7. Mennyi a Brancs jutaléka non-profit kampányok esetében? Hogyan kapom meg az összegyűjtött pénzt?

Non-profit kampányok esetében a Brancs jutaléka 4,5%, ebben az esetben csak a platform üzemeltetés költségét kérjük el a kampánygazdától. A jutalékunkkal csökkentett összeget egy részletben utaljuk el a kampánygazdának a kampány lezárását követő 15 napon belül.

8. Kell-e számlát kiállítanom non-profit kampánygazdaként?

Nem kell számlát kiállítanod, mivel támogatást fogadsz a vevőidtől, amely nem számlaköteles.
Az általad elfogadott Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) lefedi a közöttünk lévő együttműködés kereteit. Amennyiben ott sem találsz választ, úgy írj nekünk a kampany@brancskozosseg.hu e-mail címre és megteszünk mindent, hogy választ kapj a kérdésedre. Ha már elindítottad a kampányodat, van kampánymenedzsered, akkor őt is keresheted bizalommal.
Kampányt indítok!