Hogyan működik a Brancs?

Nézz körül és válaszd ki kedvenceidet!

Ha keresed a lokális, hiánypótló, innovatív vagy egyedi termékeket és szolgáltatásokat, most a platformot is megtaláltad, ahol ezek közt válogathatsz! Egy kampány sikerességéhez a jövőbeni termékek vagy termékcsomagok elővásárlásával járulhatsz hozzá. Ezeket a termékeket a kampány lezárulta után támogatásodért cserébe meg is kapod.

Kövesd a kampányt és várd az eredményt!

Vállalkozóinknak 21-60 napja van arra, hogy összegyűjtsék a kampányuk megvalósulásához szükséges célösszeget. A kampány kétféleképpen zárulhat: eléri (sikeres) vagy nem éri el (sikertelen) a kitűzött célt. Ha a kampány nem éri el a célösszeget, a projekt ebben a formában nem fog megvalósulni, te pedig befektethetsz egy újabb kampányba, vagy visszakaphatod befektetésed teljes összegét.

Kísérd figyelemmel a megvalósítást és élvezd a hazai termékeket!

Sikeres kampányzárás után el is kezdődik a megvalósítás! A kampánygazda folyamatosan tájékoztat majd a folyamat állásáról, a kiszállításról vagy igénybevételi lehetőségekről. A megvalósítás végeztével hamarosan élvezheted is a hazai termékek és szolgáltatások nyújtotta előnyöket. Mivel a Brancs nem egy tipikus piactér, a termék elkészülése és megérkezése akár hónapokba is beletelhet - de hidd el, a jó dolgokra megéri várni.

Miért válaszd a Brancsot?

  • Platform korábban nem látott hazai projekteknek
  • Aktív közösségi szerepvállalás
  • Lehetőség, hogy elsőként juss hozzá a legmenőbb magyar termékekhez
  • Személyre szabott ajánlatok, csak neked
  • Transzparens, átlátható működés
  • Hazai tulajdunosok, hazai projektek

Mit nem nyújt a Brancs?

  • Befektetési lehetőséget, üzletrészt
  • Garantált projektmegvalósulást
  • Termékbiztosítást
  • Azonnali kézbesítést

Gyakran ismételt kérdések

1. Mit jelent pontosan, ha vásárolok egy kampánygazda által kínált termékből? Mire számíthatok?

A piacterünkön történő vásárlás tulajdonképpen a kampánygazda céljainak a vásárlásoddal való támogatása. Ezzel támogatod egy ötletgazda álmainak a megvalósulását, a hazai vállalkozói kultúra fejlődését és olyan közösség kialakulását, akik hasonló értékrend mentén gondolkodnak.

Közben pedig vásárolsz is: elsőként és kedvezőbb áron juthatsz hozzá olyan hazai, innovatív és tudatosan elkészített termékekhez/szolgáltatásokhoz, amelyeket a kampánygazdák a közösség által gyűjtött összegből valósítanak meg.

A piacterünkön történő vásárlás nem klasszikus online vásárlás, mivel a termékekre/szolgáltatásokra várnod kell. A kampánygazdáknak ugyanis időre van szükségük, hogy megvalósítsák a céljukat és el tudják készíteni a termékeket, amik a kampányadatlapjukon megjelennek. Az általad kiválasztott termék/szolgáltatás kiszállítására a kampánygazda által vállalt határidő ad támpontot, akkor számíthatsz annak kiszállítására. Kérjük, vedd figyelembe, hogy a közösségi piacterünkön történő vásárlásod elsődleges célja az általad kiválasztott kampány támogatása! Noha igyekszünk az ilyen eseteket kizárni, sajnos előfordulhat, hogy a kampánygazda minden igyekezete ellenére sem tud eleget tenni a vállalásának. Kérjük gondold mindezt végig a Brancson történő vásárláskor!

2. Hogyan tudok vásárolni egy kampány termékeiből?

Úgy tudod ezt megtenni és vásárlásoddal támogatni a kampány sikerét, hogy a kampány adatlapján, a termékeknél kiválasztod azt, amelyik neked tetszik. Ezt követően pedig rákattintasz a Megveszem gombra és már el is indult a folyamat.

3. Csak regisztrációval tudok vásárolni egy kampányból?

Nem, regisztráció nélkül is meg tudod ezt tenni. Azonban csak a regisztrált felhasználók számára tudunk extra szolgáltatásokat lehetővé tenni (pl. korábbi vásárlási előzmények megtekintése, brancs utalvány felhasználás nyomonkövetése - beváltás, visszaváltás, stb).

4. Mennyire biztonságos a fizetés a Brancson?

A fizetés teljesen biztonságos a Brancson.

A Brancs fizetési szolgáltatója a Stripe Inc., amely a dublini bejegyzésű Stripe Technology Europe, Limited („STEL”) révén van jelen Magyarországon. Az amerikai-ír székhelyű Stripe Inc. globális terjeszkedése rohamos, partnerei között tudhatja a Google-t és az Amazont is. A Stripe magyarországi működésének típusa: határon átnyúló hitelintézet. A fizetések folyamata során a Brancs platform semmilyen érzékeny kártya adatot nem tárol el, ennél a lépésnél a felhasználó átirányításra kerül a Stripe fizetési felültére, ahol a tranzakció adatai eltárolásra kerülnek. A tranzakció azonosítása érdekében a fizetés során keletkezik egy fizetési azonosító, melyet a Brancs platform és a Stripe kölcsönösen eltárol, melyet hivatkozásként használnak egy esetleges későbbi ügyintézési feladat során.

5. Honnan tudom, hogy sikeres volt a vásárlásom?

A fizetést követően kapsz azonnali visszajelzést a sikerességről vagy sikertelenségről a felületen keresztül, illetve a sikeres fizetésről kapsz e-mailt a fizetési szolgáltatótól is, valamint a Brancstól is, valamint küldünk neked üzenetet a rendelésed részleteiről is.

6. Mit kapok pontosan a vásárlásomért cserébe a Brancson?

A vásárlásodért cserébe először is egy elektronikus Brancs utalványt kapsz. Abban az esetben, ha az általad választott kampány gyűjtése sikeres, ezt az utalványt beváltjuk neked annál a kampánygazdánál, akinek a termékét kiválasztottad. Ezt követően a kampánygazda elkezdi a termék/szolgáltatás elkészítését és innentől kezdve tőle várhatod a termék/szolgáltatás elkészítését, kiszállítását az általa feltüntetett időpontban. Abban az esetben, ha a kampány gyűjtése sikertelen lenne (=nem gyűlik össze a célösszeg a kampányidőszak alatt), akkor, amennyiben regisztrált felhasználó vagy, te dönthetsz szabadon, hogy felhasználod az utalványt más célra, vagy visszakéred a pénzt. Ha regisztráció nélkül vásároltál, akkor a pénzed automatikusan visszajár neked a kampány zárását követő 15 napon belül, más kampányban elkölteni nincs lehetőséged.

7. Mi történik akkor, ha egy kampány gyűjtése sikertelen?

Ebben az esetben visszakapod a pénzed.
Ha nem regisztrált felhasználó vagy, akkor automatikusan, 15 napon belül jóváírásra kerül a számládon.
Ha regisztrált felhasználó vagy, akkor dönthetsz a pénzed sorsáról. Vagy visszakéred és akkor 15 napon belül jóváírásra kerül, vagy a kifizetett Brancs utalványodat egy másik kampánynál költöd el.

8. Mi történik, ha regisztrált felhasználóként több kampány gyűjtése is sikertelen lesz, amiből vásároltam?

Azoknál a kampányoknál, ahol a gyűjtés sikertelen lesz, dönthetsz a Brancs utalványod felhasználásról. Levásárolhatod és vissza is kérheted az összes sikertelen gyűjtésű kampányba tett pénzedet.

9. Honnan tudhatom, hogy a pénzemet visszakapom sikertelen kampány gyűjtése esetén?

A pénzed addig nem kerül a kampánygazdához, ameddig a kampány a gyűjtés szakaszában van. Eddig a pillanatig a Brancsnál pihen egy elkülönített számlán, amelyen jól beazonosítható módon látszik, hogy melyik kampány esetén, mely ügyfelektől, mekkora összeg érkezett. Amennyiben a kampány sikertelen lesz, jogszabályi kötelezettségünk visszafizetni a pénzt, az Általános Szerződési Feltételekben foglaltak szerint fogunk eljárni.

10. Honnan tudhatom, hogy sikeres gyűjtés esetén a kampánygazda megkapja a pénzemet?

Ez a Brancs üzleti modelljének és működésének a lényege. A kampánygazdákkal is leszerződünk a partnerek számára készített Általános Szerződési Feltételekben. Amennyiben bármelyik fél megszegi a vállalt kötelezettségeit, jogi útra terelhető az ügy. Ugyanakkor a vásárlók biztonsága érdekében szakaszosan utalunk a kampánygazdáknak, hogy biztosan mindenki megkapja a termékét, szolgáltatását, ezt is tartalmazza a megállapodásunk.

11. Kapok értesítést, ha egy általam támogatott kampány lezárult?

Igen, értesítünk e-mailben, ha egy kampány lezárult és arról is, hogy sikeres vagy sikertelen lett a gyűjtés.

12. Ha egy kampány lezárult, van még lehetőségem a vásárlásommal támogatni azt?

A kampány zárását követően sajnos nincs további lehetőség erre.

13. Mi a garancia arra, hogy sikeres gyűjtést követően a kampánygazda el is készíti és ki is szállítja a termékemet?

Több ellenőrzési pontot is beépítettünk a közösségi piacterünk folyamataiba, hogy ilyen esetek minél kisebb valószínűséggel fordulhassanak elő, hiszen nem klasszikus webshop-on történő vásárlásról, hanem az ún. jutalom alapú közösségi finanszírozásról. A teljesítésre sajnos azonban nincs 100% garancia, mint ahogy egy online vásárlás esetében sem tudhatod biztosan, hogy megérkezik-e a rendelésed.

Sikeres gyűjtést követően a kampánygazdán tudod számonkérni a terméked, szolgálatásod a vállalt szállítási határidőt követően, hiszen ekkor már ti álltok szerződéses kapcsolatban egymással az Általános Szerződési Feltételekben foglaltak alapján.

14. Mi a teendő akkor, ha kampánygazda nem szállítja ki a termékemet/ az általa kiszállított termék nem olyan, mint amilyenre számítottam?

Vedd fel a kapcsolatot a kampánygazdával és egyeztess vele a további teendőkről. Neki kell kezelnie a vásárlói panaszokat, erre jogszabályi kötelezettsége is van.

A Brancs nem tudja garantálni a termékek/szolgáltatások előállítását és kiszállítását. Ugyanakkor arra kérünk, ha ilyen eset merül fel, jelezd azt felénk, hogy mi is ismételten jelezni tudjuk a kampánygazda felé a kötelezettségeit. Természetesen, tömeges előfordulás esetén a Brancs is igyekszik segíteni és a károsultakkal közösen fellépni a nemteljesítő kampánygazdák ellen.
Azt viszont fontos tudnod, hogy abban az esetben, ha a sikeres gyűjtést követően az utalványodat beváltjuk egy kampánygazdánál, ugyanolyan jogok illetnek meg, mint egy webshop-on történő vásárlás során, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (ll.26.) kormányrendelet az irányadó.

15. Hogyan tudom jelezni, ha a vásárlás során problémába ütközök?

Ha a vásárlásod során problémába ütközöl, akkor kérlek, írj nekünk az info@brancskozosseg.hu e-mail címre. Felvesszük veled a kapcsolatot és igyekszünk segíteni a probléma megoldásában!

16. Milyen fizetési módok állnak rendelkezésemre?

A Brancson a bankkártyás fizetési mód érhető el.

17. Hogyan tudok kapcsolatba lépni a kampánygazdával?

Sikeresen zárult kampányok esetén a kampánygazda fel fogja venni veled a kapcsolatot, regisztrált vásárló esetén pedig már a Vásárlásaim menüpont alatt a vásárolt terméknél láthatod a kampánygazda elérhetőségeit.

18. Mi a teendő, ha időközben megváltozik az elérhetőségem és szeretném erről tájékoztatni a kampánygazdát is?

Amennyiben megváltozik időközben a szállítási címed, akkor jelezd nekünk az info@brancskozosseg.hu e-mail címen és továbbítjuk azt a kampánygazdának, hogy biztosan jó címre kerüljön a csomagod kiszállításra.

19. Biztonságban vannak az adataim a Brancsnál?

  • Adataid biztonságban lesznek, azokat tovább nem adjuk, a vonatkozó Adatkezelési Szabályzat szerint védjük és őrizzük.
  • Sikeres gyűjtés esetén jogszabályi kötelezettségeinknek eleget téve 5 évig meg kell őriznünk az adataidat.
  • Az adataidat az Európai Unión belüli szervereken tároljuk, amelyeket a világ legnagyobb felhő szolgáltatójától az AWS-től bérlünk, így biztosítjuk, hogy azok teljesen biztonságban legyenek.

Non-profit kampányok specialitásai

1. Hogyan működnek a non-profit kampányok?

A non-profit kampányok kicsit másképp működnek, ott vásárlás helyett egy jó ügyet tudsz támogatni, konkrét terméket ne várj a kampánygazdától. Ha egy kampány non-profit, akkor azt az adatlapján megjelöljük jól észrevehető helyen.

A non-profit kampányok támogatási összegei minden esetben kifizetésre kerülnek, akkor is, ha nem teljesülne a célösszeg. Ez azt jelenti, hogy lényegében nincs sikertelen gyűjtés, ezek alapján a kifizetett összeget sem áll módunkban visszafizetni.
A vásárlás során elfogadott Általános Szerződési Feltételekben (ÁSZF) lefedésre kerül minden vásárlással kapcsolatos tudnivaló. Amennyiben ott sem találsz választ, úgy írj nekünk az info@brancskozosseg.hu e-mail címre és megteszünk mindent, hogy választ kapj a kérdésedre.
A vásárlás során elfogadott Általános Szerződési Feltételekben (ÁSZF) lefedésre kerül minden vásárlással kapcsolatos tudnivaló. Amennyiben ott sem találsz választ, úgy írj nekünk az info@brancskozosseg.hu e-mail címre és megteszünk mindent, hogy választ kapj a kérdésedre.