• Tudás Kocka: Milyen a természeted?
  • Tudás Kocka: Milyen a természeted?
  • Tudás Kocka: Milyen a természeted?
  • Tudás Kocka: Milyen a természeted?
  • Tudás Kocka: Milyen a természeted?
  • Hogyan működik a Brancs?
  • Hogyan működik a Brancs?
  • Művészet, kultúra, szórakozás
  • Oszd meg!

Tudás Kocka: Milyen a természeted?

Művészet- és tudománytörténeti kirakós játék, aminek a darabjai nem csak egy meghatározott módon, hanem többféleképpen is összeilleszthetőek. Tovább olvasok ›
Early Bird termékek, ne maradj le róla!
A projekt 12% teljesült
Célösszeg:
1 000 000 Ft
Teljesült:
127 300 Ft
Hátra van még:
15 nap

Termékek

  • Early Bird termék
    Fakocka játék - Early bird

    Fakocka játék - Early bird

    17 500 Ft

    22 000 Ft
    -20%
    • Gravírozott fadoboz
    • 8 db gravírozott fakocka puzzle
    • Gazdagon illusztrált brossúra
  • Fakocka játék

    Fakocka játék

    19 900 Ft

    22 000 Ft
    -10%
    • Gravírozott fadoboz
    • 8 db gravírozott fakocka puzzle
    • Gazdagon illusztrált brossúra
    Elérhető mennyiség: 58 db
A Brancs összeköti az ötletgazdákat és a vásárlókat a cél megvalósulásáért.
A támogatásért cserébe exluzív termékekhez juthatsz hozzá.
100% visszafizetési garancia, a pénzed a Brancsnál van biztonságban a sikeres gyűjtésig.
A Tudás Kocka egy kirakós játék, amely elemeiből nem egy előre meghatározott képet lehet kirakni, hanem sokat, mivel az illesztési pontok azonosak a kockákon.

A játék célja egy olyan szemlélet fejlesztése vagy megerősítése, ami kinyitja a játékos érzékelési ablakait a világra. Ezt a befogadói ablakot sajnos felnőtt korunkra sokan beljebb húzzuk, vagy egészen becsukjuk, ezért nehezebben ismerjük fel a formákat a látszólag formátlanban.

Termékekről

„Mert bizony a tudás benne rejlik a természetben, és aki ki tudja belőle nyerni, az birtokba veheti.”
Albrecht Dürer: Az emberi test arányairól, 1528

Mitől más ez a kirakós játék, mint a többi hagyományos kirakós?

A játék első limitált szériája csak a brancskozosseg.hu-n érhető el, ezen a kampányon belül. Ha esetleg lesz folytatása, akkor csak kisebb változtatásokkal lesz elérhető majd. Pont ugyanezt csak itt, csak most lehet megszerezni.

A kirakóst Dürer Ádám és Éva rézmetszete inspirálta. A metszet az ember bukása előtti időt mutatja be, amikor még harmóniában élt a természettel. Az a pillanat látható rajta, amikor elfogadják a tudás fájáról a tiltott gyümölcsöt a Sátánt megtestesítő kígyótól. Körülöttük különféle állatok láthatóak, amelyek részben a temperamentumokat szimbolizálják. A négy temperamentum - Erwin Panofsky szerint - egy 16. századi tanult ember számára könnyen felismerhető volt a metszeten lévő állatokban.
  1. Nyúl: szangvinikus
  2. Macska: kolerikus
  3. Jávorszarvas: melankolikus
  4. Ökör: a flegmatikus

Mi az a négy temperamentum?

A Hippokratesztől eredő humorizmus foglalja össze a négy temperamentumot, amit Galénosz fejlesztett tovább. Sokáig úgy tartották, hogy az emberben lévő különböző testnedvek túltengése okozza a hangulatingadozásokat. A temperamentumok és az azokhoz kapcsoló testnedvek és azokat szimbolizáló állatok a négy őselemtől ihletődtek.
Dürer korában már kezdett szétválni a természetfilozófia és a természettudomány, de a mítikus elemek még megtalálhatóak voltak a természetleírásokban. Ez a játék ennek a művészet- és tudománytörténeti korszaknak állít emléket.

Hogyan működik a játék?

A fakockákat tároló doboz mintájában egy fa metszetét imitálja, amelyen az évgyűrűk labirintusként tekergőző agykéregre emlékeztetnek. Maga a játék is egy olyan egyirányú utazás, ami távolról nézve tűnik csak bonyolultnak, de elmerülve benne felfedezhetünk hasonlóságokat az út közben elénk kerülő benyomásokban.
Az összeillesztés úgy működik, hogy a kockákon lévő különböző arcok ugyanott kapcsolódnak egymáshoz a vízszintes és függőleges metszéspontokon. Ez az oka annak, hogy a játék sokféleképpen kirakható.
A kirakós alapja a harmónia és a diszharmónia közötti kényes határon való játék. A kapcsolódási pontok azonosak, viszont a minták különbözőek.

Mit ábrázolnak a minták?

Az összeráncolt szemöldök a külvilág megértésétől való elzárkózást jelképezi, a felemelt szemöldök nyitottságot a külvilág megértésére. A vigyorgó száj nyitottságot mutat a többi ember felé, a lefelé húzott száj pedig a többi embertől való elzárkózást. Ezeket a temperamentumokat az őselemekhez kötötték, amelyekből az addig megismert világ egészen különböző elemeit vezették le. 
  1. Szangvinikus: maszkulin, őseleme a levegő, szimbóluma a nyúl és a tavasz, a szeme összeráncolt, a szája vigyorog
  2. Kolerikus: maszkulin, őseleme a tűz, szimbóluma a macska és a nyár, a szeme összeráncolt, a szája lefelé húzott
  3. Melankolikus: feminin, őseleme a föld, szimbóluma a jávorszarvas és az ősz, a szeme nyitott, a szája lefelé húzott
  4. Flegmatikus: feminin, őseleme a víz, szimbóluma az ökör és a tél, a szeme nyitott, a szája vigyorog
Mivel az arc részletek összeillesztési pontjai azonosak, ezért a négy temperamentum maszkulin és feminin vonásait is lehet cserélgetni, sőt az állatokat is.
A mintázatok keverése is lehetséges az alapvariációkon kívül: ha akarsz, csinálhatsz Minótauroszt, macskanőt, szarvas-nyúl embert stb... A játék talán ezen a ponton válik a legérdekesebbé, amikor „rejtett” részek tűnnek elő.
A doboz állványként is funkcionál, így a neked tetsző képvariációkat kiteheted asztali díszként, akár naponta változtatva azokat.
Ha esetleg többet akarnál megtudni a játék inspirációjáról és a játékmenetről, akkor készítettem egy gazdagon illusztrált füzetet hozzá. Negyvennégy oldalon keresztül 20 színes illusztrációval segít megérteni a játékot.
Ennek a kis mini-kódexnek első fele a Dürer műben található ismereteket bontja ki közérthető módon és minden oldalát meg fogom osztani többek között az instagram.com/s9txe oldalamon is.
A budapesti személyes átvételi módot választók kapnak ajándékba egy A3-as posztert az alábbiak egyike közül, amit majd szabadon választhatnak.
Köszönöm az eddigi figyelmet és remélem, sikerült annyira felkeltenem az érdekődésed, hogy rendelsz egy játékot tőlem! 
Gyakran ismételt kérdések:
  • Hány éves kortól ajánlott? - 18 éves kortól. Nincs benne semmi explicit tartalom, de úgy gondolom a felnőttek inkább képesek több figyelmet a játékba fektetni, ezért jobban is tudják értékelni. Ez nem "gyerekjáték", hanem huizingai értelemben vett "kultúrán belüli" játék.
  • Mivel van kezelve? - Méhviasszal. Szóval ha mégis játszana vele egy kisgyerek nem fog veszélyes anyagokkal érintkezni.
  • Miért nincsenek bővebb termék csomagok? - Mert ezt tartom a saját kapacitásomból kifolyólag kivitelezhetőnek és nem akarok semmilyen lassító tényezőt az elkészítésbe beiktatni. Póló és hasonló nem lesz, csak a poszter azoknak, akik a pesti személyes átvételt választják.
  • Miért csak 70 db érhető el? - Ugyanemiatt, amit egy kérdéssel feljebb írtam. Nem akarom könnyelműen túlvállani magam.
  • Lesz-e még elérhető később? - Sajnos ezt nem tudom megmondani. A 70 kocka elkészítésének a tapasztalata után tudom megmondani. Ennyit egészen biztosan meg tudok csinálni, de nagyobb mennyiséget sajnos nem merek, mert egy nap alatt tudok egy játékot elkészíteni. Ez nagyon limitálja a lehetőségeimet.
  • Lemaradtam a kampányban elérhető kockákról. A kampány után külön rendelésre lesz-e lehetőség? - Nem hiszem. Sőt, pont ugyanebben a formában soha nem lesz elérhető a játék, csak kisebb változtatásokkal. Jelenleg 75 darab számozott példányt fogok készíteni ebből. Ealdásra 70 példány fog kerülni.
  • Van-e vallási, ezoterikus, okkult, misztikus, stb... vonatkozása a játéknak? - Nincs. Természetesen a bibliai teremtéstörténetből és a korabeli orvosi elméletekből merített Dürer, de ez a játék teljesen profán és csak mintákkal való játszadozásra alkalmas.
  • A személyes átvételnél kapott poszter más módon meg lehet-e vásárolni? - Nem. Csak az előre megadott dátumon és budapesti címen lévő személyes átvételt választók kapnak fejenként egy posztert.
  • Hol és mikor lesz a poszter ajándékos személyes átvétel? - Ezt csak akkor fogom közölni a támogatókkal, ha sikeres lesz a kampány. Addig nemsok értelmét látom leszervezni egy helyszínt és dátumot erre.

Csapat

Haránt Artúrnak hívnak. Grafikus, illusztrátor és amatőr művész vagyok. A tudás kocka egy személyes projektem, amit lassan 10 éve fejlesztek, kisebb-nagyobb megszakításokkal. Mindig érdekelt a képeken található hasonló minták közötti rímekkel való játék. A Tudás kocka is egy ilyen játékra invitál.


A faelemek méretre vágásán és az útmutató füzet kinyomtatásán kívül az egész gyártás az én kezem alatt történik, szóval minden darabot személyesen én fejezek be, a lehető legnagyobb körültekintéssel. 

Menetrend

  • A kirakós ötletének fejemből való kipattanása - 2015 környékén
  • A játék fejlesztése (sok nagyobb szünettel) - 2016-2022
  • Brancs kampány indítása - 2024. április 15.
  • Brancs kampány vége - 2024. június 15.
  • Első csomagok kiküldése - 2024. augusztus
  • Budapesti személyes átvétel - 2024. augusztus (pontos infók később)
  • Utolsó csomagok kiküldése - 2024. szeptember
Egy játékot, dobozzal és kockákkal együtt 1 napba telik elkészíteni nekem. Ha elkészül egy tucat játék, akkor el fogom küldeni a támogatóknak, így kb 2 hetes szakaszokban fogom postázni őket, addig amíg mindenki meg nem kapja. Nem nehéz kiszámolni, hogy 70 darabnál így kábé 70 nap lesz az elkészülési ideje a legutolsó tucat játéknak.


Köszönöm az eddigi figyelmet és a bizalmat!

Kampány ajánló